Eurovision song contest 2012 FINAL

Sverige tog sig vidare till finalen. Redo att fajtas om guldet och att få arrangera esc i Sverige.
Det gäller att nervositeten är i schakt, att juryländerna ger Loreen höga poäng och att vi har tittarna på vår sida.
Tänkte köra en till. Detta är då kvällens låtar, med kommentar,betyg och längst ner top 10.

(Som ni ser är bilderna i olika storlekar.. Det är för att bilderna på deltagade länder från Semifinal 1 hade små bilder, har lite probelm o göra dom större..)

1. England
Kommentar: Låten är fin, ingen vinnarhit men den har en liten baladdänga. En av de älsta i tävlingen!
Betyg: 3,5


2. Ungern
Kommentar: Låten är bra, men så långt ifrån lika bra som förra årets låt. Men kan den toppa förra årets fiaskoresultat?
Betyg: 3


3. Albanien
Kommentar: Den här låten säger mig något, men man behöver lyssna nåra gånger innan de fastnar.
Betyg: 2,5


4. Lithauen
Kommentar: Dålig!
Betyg: 1


5. Bosnien & Herzegovina
Kommentar: En helt okej låt.. inge mer med de.
Betyg: 2


6. Ryssland
Kommentar: Åh den här låten är humor. Gamla tanter som smådansar kör pusseli-puss o ah. Man vill kela med någon.. (inte med dom). Låten är isig bra!
Betyg: 3


7. Island
Kommentar: En jätte fin balad med häftig musik, här handlar allt om smak och tycke.
Betyg: 4


8. Cypern
Kommentar: Här har vi en av mina favoritlåtar, Et av hoten mot Loreen från att vinna. Sök på " La la love" Njut!
Betyg: 5


9. Frankrike
Kommentar: Jag hatar att de sjunger på franska, men de kan man inte göra något åt då de inte ens kan engelska.. Haha! Jag gillar inte den här, men den rycker till emellanåt.
Betyg: 1,5


10. Italien
Kommentar: Denna är en av loreens största hot, framförallt då jurygrypperna brukar tokhöja deras placering. Jag tycker sådär om låten, de finns många bättre låtar i finalen.
Betyg: 2


11. Estland
Kommentar: Jag gillar den här låten, den är stark, den är fin!
Betyg: 4,5


12. Norge
Kommentar: Nu gör Eric Saade comback.. i en ny kropp! Toiji! Låten är bra, faktist bättre än Eric Saades låt. Men ingen solklar vinnare, kan bli svårt för Toiji då de är många bra låtar i kväll.
Betyg: 4


13. Azerbaijan
Kommentar: Denna låt är faktist helt okej, men endå mycket sämre än förra årets låt. Jag tror de kommer få sin sämsta placering ikväll.
Betyg: 3


14. Rumänien

Kommentar: Gillar att man tagit del av instrument, de kan lyfta numret i sin helhet. Låten är helt okej, men det är ingen vinnarhit.
Betyg: 2,5


15. Danmark
Kommentar: Låten är bra, lite Anna Bergendahls stuk fast bättre. Danmark har bättre utgångsläge än i semifinalen, vilket jan gynna. Men någon top 10 placering tror jag inte på.
Betyg: 3,5


16. Grekland
Kommentar: Grekland kommer aldrig med något nytt när det gäller pop/dance musik. Men låten är endå bra, showen är bra. Men de säger endå inget mer. Spelar det ekonomiska spelat stor rum för låten?
Betyg: 3


17. Sverige (går ej o rösta på Sverige)
Kommentar: Jag älskar Loreen, jag älskar låten! Ärligt så är det bästa vi någonsin skickat, Eric Saade var ett skämt. Trots att han gav oss en bra placering. Loreen kommer vara namnet ikväll.
Betyg: 5


18. Turkiet
Kommentar: Usch, förstår inte de som gillar detta.. Inte ens bra?
Betyg: 0,5


19. Spanien
Kommentar: Denna låt har jämförts med Mariah Carey, då de är en pampig balad med tonarthöjning. Jag älskar den här låten, jag tror defenetivt på en top 10 placering, jag hoppas framförallt på en top 5.
Betyg: 4,5
(Hittade ingen bild från Repet)



20. Tyskland
Kommentar: Den här låten gillar jag, den är faktist bra, men tyvärr så kommer den sänkas pågrund av att Spaninen som framför innan kommer vinna många juryröster från dom då hennes låt är betydligt bättre.
Betyg: 3


21. Malta
Kommentar: Låten är okej, men kommer bli ett plattfall efter två stora låtar.
Betyg: 2,5


22. Makedonien
Kommentar: Låten är inte den bästa, rösten är förfärlig, men den växer..
Betyg: 2,5


23. Irland
Kommentar: De gör de igen, med dampryck i armarna som aldrig är i styr är Jedwards tillbaka med en ny dänga "Waterline" Den här låten är mer seriös jämfört med last years song "Lipstick". Förra årets låt var mycket bättre! MEN! Jag gillar den här också. Tänkar man bara låten och inte artisten så är låten bra.
Betyg: 4

24. Serbien
Kommentar: Serbien skickar återigen en veteran, låten är dock inte lika stark tycker jag.  Men ingen toppfavorit tycker jag.
Betyg: 3

25. Ukraina
Kommentar: Nu kommer tvättsvampen, haha! Klädsen är inte snygg, liknar borstarna på en biltvätt.. Haha! Låten är helt okej, men väldigt skrikig..
Betyg: 3


26. Moldavien
Kommentar: Här svänger de till lite, men jag rycks inte riktigt med.
Betyg: 2



Detta är alltså alla kvällens tävlande länder.
Såhär röstar du!



Här är top 10 om man ska gå på min betygbedömning
1. Sverige (5)
2. Cypern (5)
3. Spanien (4,5)
4. Estland (4,5)
5. Irland (4)
6. Island (4)
7. Norge (4)
8. England (3,5)
9. Danmark (3,5)
10. Ukraina (3)


Utmanare om 8,9:e & 10:e placeringarna
11. Ryssland (3)
12. Ungern (3)
13. Azerbaijan (3)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0