Eurovision song contest 2012 semifinal 2

Här kommer då fortsättningen av bidragen i Semifinal 1. Här hittar vi även Sveriges bidrag. Ikväll kommer vi få vara med och påverka samtliga länder som tävlar och de gäller att rösta med hjärtat. Rösta på den låt ni tycker är bra, rösta inte på ett land bara för att det är just de landet. 

Hur fungerar det med röstningen?
Jo se här..


Och här är kvällens tävlande länder.
1. Serbien
Kommentar: Serbien skickar återigen en veteran, låten är dock inte lika stark tycker jag. Men endå en självklar finalist. Men ingen toppfavorit.
Betyg: 3


2. Makedonien
Kommentar: Låten är inte den bästa, rösten är förfärlig, men den växer..
Betyg: 2,5


3. Nederländerna
Kommentar: Låten är bra, jag gillar faktist den här. Hoppas den går till final. MEN! Jag hatar den där jävla indianhatten, bara den drar ner på mitt betyg. Ta av dig hatten kvinna!
Betyg: 3,5


4. Malta
Kommentar: Låten är okej, men finalist? Jag vet inte..
Betyg: 2,5


5. Vitryssland
Kommentar: Låten är rätt okej, kanske inte riktigt min smak. Men förtjänar en finlaplats
Betyg: 3


6. Portugal
Kommentar: En Balad, en sådan typiskt som de skickat tidigare. Fångas inte alls.
Betyg: 2,5



7. Ukraina
Kommentar: Nu kommer tvättsvampen, haha! Klädsen är inte snygg, liknar borstarna på en biltvätt.. Haha! Låten är helt okej, men väldigt skrikig..
Betyg: 3


8. Bulgarien
Kommentar: Oh my god.. När man lyssnar låter den som en mix av Kissie och Agnes-Nicole från Svenska Hollywood fruar.. uuuch, får rysningar.. så dåligt! Men låten isig.. helt okej.
Betyg: 1,5


9. Slovenien
Kommentar: En helt okej låt, känns som att försöka göra Molitva en andra gång.
Betyg: 2,5


10. Kroatien
Kommentar: Det blir tufft då två balader är efter varandra, det värsta är då att Slovakien redan vunnit över Kroatien.. Synd för dom!
Betyg: 1,5


11. Sverige (går ej o rösta på Sverige)
Kommentar: Jag älskar Loreen, jag älskar låten! Ärligt så är det bästa vi någonsin skickat, Eric Saade var ett skämt. Trots att han gav oss en bra placering. Jag är stensäker på en finalplats ikväll. Tar sig Loreen dit, då vinner vi hela skiten.
Betyg: 5.


12. Georgien
Kommentar: Snarksnark..
Betyg: 0,5


13. Turkiet
Kommentar: Usch, förstår inte de som gillar detta.. Inte ens bra?
Betyg: 0


14. Estland
Kommentar: Jag gillar den här låten, den är stark, den är fin! En självklart finalist.
Betyg: 4,5


15. Slovakien
Kommentar: Vad finns de o säga?
Betyg: 1


16. Norge
Kommentar: Nu gör Eric Saade comback.. i en ny kropp! Toiji! Låten är bra, faktist bättre än Eric Saades låt. Men ingen solklar vinnare över huvudtaget. Men är värd en finalplats.
Betyg: 4


17. Bosnien & Herzegovina
Kommentar: En helt okej låt.. inge mer med de.
Betyg: 2


18. Lithauen
Kommentar: Dålig!
Betyg: 1


Vill punktera att i min gissning för tisdagens semifinal 1, hade jag 8 av 10 rätt. Får se hur pass många jag har ikväll. Såhär tror jag om man ska gå på vad jag sa.

(De som är markerat med tjock text är länder man absolut inte kan vara säker på om de tar en finalplats, de inom parantes är mitt betyg)
1. Sverige (5)
2. Estland (4,5)
3. Norge (4)
4. Nederländerna (3,5)
5. Ukraina (3)
6. Serbien (3)
7. Vitryssland (3)
8. Slovenien (2,5)
9. Makedonien (2,5)

10.
Malta (2,5)

Utmanare
11. Portugal (2,5)
12. Bosnien & Herzegovina (2)
13  Bulgarien (1,5)

Vissa bilder är hämtade från repetionerna. Andra när de har genrep. Imorgon/lördag kommer en av alla bidrag som tävlar i finalen. Har bidragen, låga eller höga betyg? Vilka kommer slåss i topp? De väntas o se!


Kommentarer
Postat av: LARAMORE ᵖʰᵒᵗᵒᵍʳᵃᵖʰʸ ♥

Bra Alex! Snyggt inlägg! :D

2012-05-25 @ 17:06:31
URL: http://laramore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0